lørdag den 6. oktober 2012

Træthed...

Manner hvor er jeg træt efter en lang men skøn lørdag. Min Nevø kom forbi imorges, bare for at hygge lidt og endte med at blive hængende lige indtil han blev kaldt hjem af sin mor lige inden aftensmad. Han er simpelthen den skønneste unge. Otte år gammel og han bliver ved med at gide at lege med Ester på fire. Totalt ynglings nevø :-)

Men nok om de store unger.... jeg har fået afsluttet lidt projekter til den snart kommende!


Jeg fik endelig taget mig sammen til at få syet arme og broderet ansigt på Lucky boy sunday ripoff dukken. Den har drillet lidt her og der. Blandt andet farveskiftet fra hue til ansigt har ikke været helt let at få pænt og det kunne også have lykkedes bedre.
Sådan noget frihåndsbroderi på hækling er altså heller ikke lige min stærke side. Men efter en hel del optrævlinger og med erkendelsen af at det nok var bedre at forenkle broderiet, syntes jeg egentligt at det er blevet meget fint. Den er så blød, så blød... helt putteklar til en lille baby.



Restetæppet er også blevet afsluttet. Alt det farvede garn er rene rester, det hvide er en gang billig strømpegarn. Af sådan et uplanlagt andenhåndsprojekt er det virkelig gået stærkt. Og det gode var at mængden af restegarn bestemte størrelsen på tæppet. Så der var ikke så meget at diskutere, da resterne var brugt, var tæppet færdigt. Jeg tænker at det kan bruges i barnevognen ovenpå dynen en råkold vinterdag.

14 kommentarer:

  1. Den er bare rigtig fin, din ripoff :-) Jeg er selv igang med et lignende projekt, dog i en meget meget forenklet udgave.

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle skønne ting du har fået lavet.
    Jeg har nu hæklet i to år og endnu ikke turde at give mig i kast med den slags faveskift

    SvarSlet
  3. Ih den har jeg glædet mig til at se færdig. Hvor er den fiiin!! Flot arbejde synes jeg:-)

    SvarSlet
  4. Tak for de søde søde ord. Jeg er også selv rigtig godt tilfreds og glæder mig til at ligge dukken i vuggen sammen med bebs. Håber at det bliver ynglingsdukken, som bare skal med alle steder :-)

    SvarSlet
  5. Skøn skøn dukke! Og tæppet er da helt vildt fantastisk (og endnu bedre, at du har lavet det af rester!)

    SvarSlet
  6. hvor ville jeg dog ønske jeg kunne lave sådan et tæppe selv :) Manner (hvis man stadig siger det) hvor er det flot!!! Nogen anbefalinger på hvordan jeg lærer kunsten? (for det der, det er da i sandhed kunst) :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...