onsdag den 18. maj 2011

DIY Sømandsbobler eller 5R-UP

Jeg er blevet spurgt om hjælp til hvordan man strikker sømandsbobler. Det er ret nemt, når man først bare lige har luret hvordan. Har jeg sagt at det først var EFTER at jeg havde strikket den mest slatne sømands-sweather til Ester at jeg fandt ud af hvordan ?
Når du skal til at strikke 5R-UP, så tæller du 4 masker ned ( fra den første maske på pinden ) som på billede 1. Stik pinden igennem masken og fang garnet, som billede 2. Stram godt til.
Nu har du faktisk skrikket en maske. Bare 4 pinde " længere nede" i dit arbejde, og kan derfor vippe den maske af pinden som du normalt ville have strikket, Billede 3
Den maske du har strikket 5R-UP, vil simpelthen fange masken og sørge for at det ikke trævler længere end de 4 pinde nedad i dit arbejde.

Det er lidt svært at forklare. Men jeg håber at billederne kan hjælpe lidt til at give det mening. Hvis der er nogen der er i tvivl, så spørg endelig. Jeg vil gerne hjælpe.

17 kommentarer:

  1. Kære Line

    Tak for det - det var lige, hvad jeg manglede! Min svigermor, som er i gang med at strikke sømandssweatheren, efter du har været så sød at sende opskriften, sagde nemlig, at hun var i tvivl om boblerne. Så jeg vil straks sende hende linket på din diy.

    KH
    Anna

    SvarSlet
  2. Hej Line

    Fin forklaring... Giver helt klart mening. Glæder mig til posten kommer og jeg kan afprøve det :)

    Tusind tak.... Og godt at du fik hamstret :)

    Kh

    SvarSlet
  3. Hej Anna og Kathrine.
    Godt at den giver mening og glæde :-)
    Men skriv endelig alligevel, hvis der bliver problemer.

    SvarSlet
  4. Hej Line.
    Hvor sjovt, jeg har lige købt en opskrift til en vest med sømandsbobler, og kunne ikke helt finde ud af hvordan jeg skulle gribe det an, og ja så tjekker jeg dinblog, hvilket jeg gør en gang imellem, og så har du jo lige en forklaring. Fantastisk!

    SvarSlet
  5. Hej Josefine. Nemlig fantastisk :-) Det er altid dejligt at kunne hjælpe.

    SvarSlet
  6. Tak for beskrivelsen.
    Jeg har prøvet at strikke boblerne, men de bliver desværre ikke særlig tydelige. De ses næsten ikke.
    Har du nogen ide om hvad jeg gør forkert?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm... Det eneste jeg lige kan komme på er at du ikke strammer masken ordentligt op! 5R-up masken skal jo " Klemme " arbejdet sammen så der kommer en bobl. Det kan også være nødvendigt at strikke lidt videre i arbejdet før at boblerne rigtigt viser sig. Held og lykke med det.... ! Hvis det bliver ved med at drille, er du velkommen til at sende mig en mail med billeder af hvad du gør når du strikker. Så kan jeg se om jeg kan få øje på en fejl.

      Slet
  7. Incredible quest there. What happened after? Good luck!


    Here is my site; jackpot 6000 Jackpot 6000

    SvarSlet
  8. Awesome blog! Do you have any helpful hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own site soon but I'm a little lost on everything.
    Would you advise starting with a free platform like
    Wordpress or go for a paid option? There are so many choices out
    there that I'm completely overwhelmed .. Any recommendations? Appreciate it!

    Visit my page :: jackpot 6000

    SvarSlet
  9. I used to be suggested this blog via my cousin. I'm now not positive whether this publish is written via him as nobody else know such special about my difficulty. You are amazing! Thank you!

    my web page - jackpot 6000 free

    SvarSlet
  10. I dο nоt κnow if it's just me or if everyone else experiencing problems with your site. It appears as if some of the text within your content are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This might be a issue with my browser because I've hаd this hapρen previouѕly.
    Cheers

    Alѕo visіt my wеb site ... free phone number trace

    SvarSlet
  11. Today, I went to the beach with my kids. I found a sea
    shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put
    the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
    She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I
    had to tell someone!

    Take a look at my homepage: Jackpot 6000

    SvarSlet
  12. Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog in Ie, it looks
    fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, superb blog!


    My webpage: jackpot 6000

    SvarSlet
  13. It's remarkable designed for me to have a web page, which is useful in favor of my know-how. thanks admin

    My web blog näsplastik

    SvarSlet
  14. Can I simply just say what a relief to discover a person that truly knows what they're talking about on the net.
    You definitely realize how to bring a problem to light and make it important.
    More people have to read this and understand this side of the story.
    I can't believe you aren't more popular because you surely possess the gift.


    Also visit my web site ... Coleanse Reviews

    SvarSlet
  15. Kan man strikke boblet på andre måder ned denne 5 up

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...