lørdag den 24. juli 2010

Hjemmetrillede filtkugler

Jeg købte et par pakker med billig filt-uld i Søstrene Grene den anden dag. Næsten inden vi var ude af butikken fortrød jeg, for egentligt havde jeg ingen anelse om hvad jeg skulle bruge det til. For jeg ville faktisk have haft filtkugler og det skulle jeg ikke rode mig ud i at lave med de der dødbringende langsomme filtnåle. Men, så kom jeg i tankte om at vi filtede med sæbevand på min gamle efterskole, og så gik jeg elllers igang!



Vi havde ingen sæbespåner i huset, så jeg startede ud med brun sæbe. Den blev senere skiftet ud med nogle sæbespåner, da brun sæbe skulle være noget giftigt stads at sidde med hænderne i en hel dag.
Der kom skumgummi kugler indei, for at spare lidt på ulden. Og det viste sig faktisk også at gøre dem lettere a trille, end når de var af ren uld.





Og så trillede jeg ellers derud af. Finten er af få lagt ulden på i et lidt stramt, nogenlunde jævnt lag. Og så ellers give den godt med fed sæbevand.
Det blev til en hel lille kurv, med kugler i mange fine farver. Billedet yder ikke rigtigt farverne retfærdighed. Jeg tror de skal gemmes til at pynte ting med til julemarked!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...