onsdag den 19. oktober 2011

Halsedisse opskrift / DIY


Som lovet en opskrift på halsedisse, på et styks beskidt barn :-)
Ester er lige knap 3 år og den passer hende på en prik. Jeg har jo ikke prøvet at lave den hverken større eller mindre. Men det må vel næsten kunne lade sig gøre ved enten at tage lidt flere eller lidt færre masker ind,
Den er strikket på Pind 3, og i garn med løbelængde 165 meter for 50 gram.

Slå 216 masker op på rundpind 3. Strik rundt, 9 r, 3 vr. i 3 omgange.
Tag herefter en maske ind ( 2 ret sammen. ) i hver ret-sektion  på hver 3. omgang, indtil der er 3 masker tilbage i ret sektionerne.
Strik 2 omgange 3 r, 3 vr.

Gå over til at strikke 1 r, 1 vr. Strik til kraven er en god længde. Jeg har strikket den så lang at den kan bukkes om. Luk løst af i vrangstrik.

Jeg håber at i kan bruge opstriften.
Hvis det er nogen uklarheder, så meldt endelig ud. Så skal jeg prøve at rette det til.
Go arbejdslyst.

8 kommentarer:

  1. Jeg siger mange tak!
    Går straks igang, med en.

    SvarSlet
  2. Den er superfin - jeg har mange rester liggende og den vil jo være et oplagt projekt. Hvor meget garn har du brug, altså hvad vejer den ??

    SvarSlet
  3. Den er super skøn! Bare man kunne lave sådan noget ;-)

    SvarSlet
  4. Hej line. Jeg har kastet mig ud i projektet. Er nu nået til 1v 1r. Dvs halsstykket. Jeg bliver nødt til at spørge dig: er du helt sikker på at det er 216 masker jeg skal slå op til start? Den virker meget for stor. Nu er jeg selvfølgelig ikke færdig endnu, men...

    Hvad er længden af rundpindrn du har brugt?
    Hilsen helle

    SvarSlet
  5. Hej Helle. undskyld ventetiden, men vi har en lille dame på 4 måneder herhjemme,så jeg er sjældent forbi bloggen for tiden :-) Det er rigtig lang tid siden jeg strikkede halsedissen og må indrømme at jeg absolut ikke kan huske noget som helst. Men der kan jo være meget forskel på hvor stramt man strikker. Måske du strikker løsere end mig og derfor får et lidt større resultat. Men kan det ikke løses ved at du bliver ved med at tage ind, måske både i ret og vrang sektionen....sådan at du går fra 3 r, 3 vr til 2 r, 2 vr og derfra videre til 1 r, 1 vr. ? Jeg håber det lykkes for dig, der er ikke noget mere ærgeligt end kuldsejlede projekter.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...