søndag den 6. maj 2012

Bedsteveninder og en hjælpende hånd,


Der er bedsteveninder bag dagens projekter.
En af mine bedsteveninder serverede den anden dag det bedste hjemmebagte brød jeg har smagt. Det var vandvittigt lækkert. Et surdejs hvede-grahamsbrød. Meget overskudsagtigt skulle jeg hilse at sige, for jeg var hos hende på barselsbesøg. Med en lille baby, 5 dage gammel, havde hun magtet lige at smække det lækreste surdejsbrød sammen. Så, nu har jeg startet en surdej op. Den er væsentligt lettere at have med at gøre end de andre jeg har forsøgt mig med, så nu håber jeg at det endelig lykkes at holde den kørende.

En anden bedsteveninde gav kaffe i haven idag. Og så fik jeg ellers lige lov at lege med hendes dymo. Vi blev enige om at surdejsprojektet helt klart ville lykkes bedre, hvis surdejen boede i en pimpet dåse. Nu har jeg 30 dymo skilte liggende, der bare venter på at blive klæbet på alt fra knappekasserm, Esters madkasse til saltbøtten.


På pindende er hvad jeg vist efterhånden kan kalde en gammel klassiker her på bloggen. Den er ikke til hjemmets kommende bebs, men til en helt 3. bedstevenindes kommende bebs. Yeps, der er babyer i farvandet...... big time.

Min nye computer driller mig. Jeg har fået trykket på et eller andet og har nu fået minimeret indholdet på skærmen så jeg næsten ikke kan se hvad jeg skriver. Det er kun i blogger, og kun "bag facaden". Altså ikke når jeg ser på min egen, eller jer andres blogs, men kun når jeg skriver indlæg og ellers navigerer rundt i statistikker osv. Jeg håber virkelig at der er nogen der har prøvet det samme og ved hvordan man ændrer det tilbage til normalen? Er der nogen der kan give en hjælpende hånd.?

6 kommentarer:

  1. Sikke en lækker farve du har gang i på pindene. Tror også Trine skal ha en sømandssweater næste gang der skal en ny striktrøje til.

    SvarSlet
  2. Hvad med ctrl 0?
    Og jeg tror også der er mere succes med surdejen, når den er så flot pakket ind :)

    SvarSlet
  3. Lise: farven er ønsket af den vordende moder :-) Jeg har selv indkøbt en ordenligt bunke karrygult garn til egen yngel, det ender også med at blive en sømands.

    Differentia: Du er bare totalt ynglings lige nu. Ctrl 0 virkede.... manner det er dejligt. Også lidt ynglings for at syntes at min surdej er flot pakket ind :-)

    SvarSlet
  4. giver du ikke en opskrift på din surdej?

    SvarSlet
  5. Hej Stinne.
    Det kan du tro at jeg gerne vil. Jeg arbejder på et lille indlæg :-)

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...