onsdag den 15. september 2010

Hvad skete der lige der ?

Jeg fører mig et beskedent antal læsere.
Der er et par stykker der kigger forbi om dagen.
Men... i foregårs væltede det ind med besøgende. Da jeg først så at der havde været 9 inde, skal jeg blankt indrømme at jeg troede at det var min mor. Måske hun ikke lige havde luret hvordan siden fungerer og var blevet registreret flere gange. ( Hun bruger computeren flittigt, men man kan altså godt mærke at hun ikke er vokset op med fingrene på tasterne. Undskyld mor !!! )
Da jeg så rundede 30 læsere blev jeg lige nødt til at snuppe en ekstra kop aftenkaffe, på grund af alt den palaver og opmærksomhed. Jeg ved at erfarne " gammel i gårde" bloggere nok syntes at det er vel lidt ! Men for mig er det stort.
Nu er jeg så nede på mit beskedne antal læsere igen.

Jeg tænker at der er et kært menneske der må have linket til mig den anden dag.
Og min nysgerrighed pirrer mig altså. Jeg ville frygteligt gerne vide hvem.
Men hvordan. ? Jeg har googlet lidt rundt for at finde smarte dimser man kan sætte ind på bloggen, som så informerer en om links. Men jeg er ret blank på det område.

Er der nogen der har et godt råd ?

10 kommentarer:

  1. Heysa,
    Vil det så sige, at du ikke havde 30 læsere eller hvordan?
    Og bare rolig, det skal nok komme. Jeg har heller ikke mange læsere, men det vokser og vokser lige så stille.
    KH C

    SvarSlet
  2. Har du været inde at kigge på "status"? Der kan man i hvert fald se hvor folk kommer fra (altså fra hvilken side), når de klikker ind på din blog. Det giver i hvert fald et eller andet billede af "trafikken" på ens blog. Håber det var lidt hjælp... Jeg er også pænt nysgerrig på det punkt;)

    SvarSlet
  3. Hej Cristine og Anne. Tak for hurtigt svar... hvor er i effektive :-)
    Det vil sige at jeg plejer af have et par stykker ifølge min statistik, men den anden dag havde jeg pludselig 30!
    Anne : Når jeg følger linksne på min status-side følger de mig altid til en blank side. Så jeg tænker at der er en eller anden form for fejl der.! Dejligt at høre der er andre der er ligeså nysgerrige :-)

    SvarSlet
  4. Det er altid fedt når der er nogen der kigger forbi ens blog, og ikke mindst kommenterer på ens indlæg! :D Hver og en betyder noget!
    Vidste ikke engang at man kunne bruge det der status via blogger! Fedt at få et lidt bedre overblik over hvor ens læsere kommer fra! :D

    SvarSlet
  5. Ja, man bliver helt rørt hver gang der er nogen der har givet sig tid til at lægge en lille hilsen. :-)

    SvarSlet
  6. Mere detaljeret statistik kan hentes gratis på statcounter.com og google analytics. Den første er nemmest at installere og du kan se præcis, hvor folk kommer fra, hvilke ord de har søgt på for at finde, hvor længe de har surfeet rundt på din blog, hvilke billeder de har trykket på, hvilke af dine links de har trykket på og MEGET MEGET MEGET mere.

    God fornøjelse med det! For mig er det et helt uvurderligt redskab til at navigere i blogland:)

    KH
    Lis

    SvarSlet
  7. Hej Lis. Tak for gode råd. Jeg vil prøve at kigge på det. Jeg er stadig sådan lidt blank på det her bloggeri, så det er dejligt der er nogen der vil give gode råd.

    SvarSlet
  8. Det var da sørme så lidt. Essensen i blogland er jo at dele og jeg lover dig, at du bliver glad for at have det på! så vil du f.eks. også opdage, hver gan g nogen linker til dig og kan hoppe over og kvittere med et 'hej'. Det synes jeg er god stil:)

    Hvis det driller så send en mail:)

    KH
    Lis

    SvarSlet
  9. Lis: Så er det installeret. Så må jeg se om jeg kan finde ud af at bruge det. Endnu engang tak, du er en knag!

    SvarSlet
  10. De nada!

    Og godnat:) Held og lykke med dit nye 'legetøj'.

    KH
    Lis

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...