lørdag den 14. maj 2011

Jylland, tur -retur!


Jeps. Jeg ved det... der går lidt collage i den for tiden. Men manner hvor det fungerer, når man syntes der er meget at vise. Efter en tur til jylland, med mor og far :-) , syntes jeg egentligt ikke at det var blevet til så forfærdenligt mange fund. Men når man stiller det op sådan her, så ser det jo alligevel ikke så fattigt ud.
Hos en ældre dame, der kørte sin forretning som hun har gjort de sidste 46 år, var der masser af fine fund. Hun var meget sød og da det gik op for hende at vi syntes de gamle ting var sjove, begyndte hun at hive frem fra gemmerne. Blandt andet strømper til Ester. Dem med anker på er så fine, og vist nok på alder med mig. Jeg havde ihvertfald nogen magen til da jeg var barn. Ester har desværre så tygge lægge, at ankeret forsvinder når hun får dem på :-) Fine gamle knapper, gammelt børne/baby sengetør i original emballage og stof fra en svunden tid, havde hun også.
Hos min morbror fandt jeg neon-orange selvklæbende bogstaver... mmmm manner der skal leges, hele huset kommer til at blive klistret til. INGEN skal være i tvivl om hvor køleskabet står og toilettet ligger :-) Morbror Steen havde mange flere ting i gemmerne, men det må lige vente.
En lille dåse fik jeg hos min mor og far, Jeg elsker ranunkler, så den måtte bare bo hos mig !
Jeg fik så meget sengetøj og knapper med hjem, at jeg overvejer at sælge lidt ud af dem, så hvis det skulle være noget, så stay tuned !!!

6 kommentarer:

  1. Ohlalala nogle skønne fund :-D Hvor er den der forretning mon henne?

    SvarSlet
  2. hej Line, jeg har et spørgsmål ang. hvordan du har samlet dit hæklede tæppe, som er vist her:

    http://fantast-fabrikken.blogspot.com/2011/03/i-skal-ogsa-lige-se.html

    Jeg kan ikke lige se en mail her, så jeg prøver her :)

    SvarSlet
  3. Asli: Åh, det var en meget lille flække og det var ikke mig der styrede turen, jeg fulgte bare med. Jeg tror nok den hed Feridslev eller noget lignene.
    Marolle: Jeg skal lige have det i hænderne for at huske. Men en ting er sikkert... det er ikke hæklet "efter reglerne" Jeg har bare gjort som jeg fandt bedst. Jeg vil meget gerne prøve at lave en lille vejledning. Jeg har også en strikkevejledning jeg skal have lavet,så der går måske lige lidt tid. Men jeg kan lige gi dig et hint når jeg når til det.

    SvarSlet
  4. Hej Line. Tusind tak for hurtigt svar. Ja tak, meget gerne :)
    jeg tror jeg har fundet en måde til mit tæppe nu, men det ville være rart at have en anden måde til næste gang jeg skal lave et :)

    SvarSlet
  5. Hej Line!
    Jeg har ledt og ledt, men uden held! Er der mon mulighed for, at du kunne spørge dine forældre om, hvor i Jylland den spændende butik ligger? Eller bare indkredse det til et ca. område (i nærheden af... -en eller anden større by!)?
    Sommerhilsner fra Trine

    SvarSlet
  6. Hej Trine. Byen hedder Hegnsvig. Butikken er sådan en lille undselig en, så man skal ikke lade sig narre :-) Jeg tømte den ellers ret godt da jeg var der , så jeg håber der er noget til overs hvis du finder den :-)
    Kh Line.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...