tirsdag den 26. april 2011

NEEEEEEJ EN PRIS...... TIL MIG ?



 Maria har givet mig en award og det er altså lidt rørende, syntes jeg. For det betyder jo at hun lige kom til at tænke på mig. Tusind tak Maria !!
Der følger en frygtelig masse spørgsmål med. Jeg har prøvet at besvare dem på bedste ( og ærligste) vis 
Håber i kan følge med til enden..... Jeg er lidt af et sludre-chartol når det slår mig!

1. Hvorfor startede du med at blogge?
Fordi jeg savnede nogen at dele min stof-retro-krea begejstring med. Nogen som kunne blive ligeså kulrede over et blomstret vattæppe til en tyver nede i genbrugsen. Og så bare det der med at dele. Give lidt ideer og modtage lidt ideer.  Det er så også her hele kopi diskussionen er presserende. Jeg ved at der er flere der føler sig meget berørt af det. Selv føler jeg mig berørt på den måde, at jeg dropper projekter fordi jeg enten ikke kan huske hvor inspirationen kom fra eller fordi  tænkt hvis det ligner noget, for meget og der er nogen der bliver kede af det....! Jeg er frygteligt konfliktsky og det er altså også endt med at være en del af min bloggerverden.

2. Hvilken blogger følger du?
Karen var den første blogger der meldte sig som fast læser på min side. Og det tager jeg fortsat som et skulderklap. For jeg syntes hun er fantastisk æstetisk, både i sine billeder og sine projekter. Det er meget sjældent jeg går glip af et indlæg hos Karen.
For nyligt ogdagede jeg StineStregen og græd af grin en hel aften. Hun rammer mig lige der hvor der er allerbedst. I min utilstrækkelighed for eksempel. Og så gør hun grin med det. Det er så bekræftende at der er andre der også bøvler rundt i livet engang imellem. Fx i den her streg hvor hun lader sin egen tristhed og indelukkethed gå ud over " den stakkels pæne mand, der godt gider at være kærester" Kig ind til hende, hun er SJAW. Og så har hun en fantastisk streg. Oveni det har hun en veninde der hedder Maren, som er lige så knus-elskelig i sin livs-bøvlen.

3. Favorit make-up mærke?
  Jeg kører en fast mascara( Max factor), en fast foundation( Nilens jord) og en fast rouge ( Dr. Hauschka ).. Det er mere eller mindre det eneste makeup jeg har

4. Favorit tøjmærke?
No clue. De sidste 2 1/2 år med barn har jeg bare prøvet at holde snotsneglesporene og spaghetti-kødsovs fingermærkerne nogenlunde stangen. Så har det været en god tøjdag. Meeen jeg kan godt mærke at overskuddet ligeså stille melder sig. Det skal siges at jeg fik barberet ben i påsken.... der er noget der peger hen mod at jeg snart hopper i en nederdel. Ynglingen i nederdele-beholdningen er en hjemmesyet, ud af et gammel gardin. Der er vist ikke meget Pariser-chick over mig.

5. Dit "må -ha" make-up produkt? 
Jeg henviser til punkt 3 :-)

6. Favoritfarve?
Phew... nu kører jeg jo gerne farvelade-regnbue herhjemme. Alt der skinner og glimter. Men i mit tøj er jeg frygteligt konservativ... ( og så en gang imellem eksploderer det alligevel lidt ) 

7. Parfume?
Jeg har en Gucci, Envy. Alt parfumeret blev ryddet ud af huset da jeg blev gravid med Ester. Men en lille parfume har altså sneget sig ind igen.

8. Favorit film?
Det er jo her at jeg burde sige " Lærerinden" Og jeg syntes altså også at det er en frygteligt god film .... virkelig. ( Men det slid der er på husets Twillight dvd, vil nok afsløre andre og lidt mere primitive film-vaner. Det er så pinligt og jeg troede aldrig at jeg skulle indrømme det her.  Det der skete var : At min veninde en dag kom og fortalte om den her fantastiske film..... Hvor fyrene hele tiden smed trøjen, uden nogen som helst grund ..." og altså virkelig lækre fyre, Line. " Jeg tjekkede det ud og faldt i med begge ben. Manner Robert Pattinson er ikke for børn! )

9. Hvilket land vil du besøge og hvorfor?
Jeg har længe frygteligt gerne ville se Jerusalem. Jeg er lidt af en sucker for kristendoms historie. Og så er jerusalem jo bare stedet. Middelalder plus kristendom, får mig til at dåne af begejstring. Blider og afsindigt munkeliv i en og samme pærevælling.... mums.
Desværre er jeg ikke så god til det der med at rejse. Det gør mig mærkeligt rastløs og utryg at være hjemmefra. Eller måske at være i omgivelser der ikke er kedte eller  i det mindste minder om noget kendt. Spørg mig ikke hvorfor, det er bare sådan jeg reagerer. Så hvem ved om jeg nogensinde får set Jerusalem.


10. Hvad glæder du dig mest til i den nærmeste fremtid?
Jeg glæder mig urimeligt meget til at strikke igen. Og jeg HÅBER at min arm er klar til det i den nærmeste fremtid. Manner hvor jeg savner det.


Jeg sender Awarden videre til  Kamilla, Simpelthen fordi jeg syntes hun har en dejlig blog.

3 kommentarer:

  1. Dejligt at du blev glad for din award :0). Det var hyggeligt at læse lidt mere om dig :0).!!!

    Kh Maria og rigtig god dag!

    SvarSlet
  2. Hyggeligt at læse mere om dig :-) Vi har samme yndlingsparfume. Sjovt.

    SvarSlet
  3. Tusind tak for at du har sendt awarden videre til mig! Jeg er vildt beæret! mange mange tak :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...