tirsdag den 4. januar 2011

Besøg fra de 4 verdenshjørner.

Lige om lidt får jeg besøg af den skønneste pige. Hun er fuld af krudt, nogengange så meget at jeg ikke kan følge med. Hun er helt anderledes end mig, en rigtig globetrotter. Altid på farten, man ved aldrig hvor man har hende. Selv syntes jeg at en uge i Grækenland er mere end rigeligt for mig, så begynder jeg at længes hjem og tænke på alt det der venter mig derhjemme. En gang om året ca, nogengange hver halve hvis jeg er heldig, dukker hun op og drikker en ordentligt spand kaffe. Og så er hun på farten igen.
Jeg elsker at det ikke gør noget at vi er så forskellige. Igennem de sidste mange år er jeg flere gange blevet konfronteret med min generations backpackere der mener at hvis man ikke har vadet rundt i Thailand med en rygsæk i tre måneder, så har man ingen erfaring, ingen selvindsigt og ingen indsigt i mennesker i det hele taget. Jeg syntes det er sådan en trættende holdning. Min veninde har aldrig ytret den slags misforståede syn på andre mennesker og på mig. Men bare en accept af at vi er forskellige og oplever forskellige ting. Det er dejligt og jeg glæder mig til at høre historier fra de 4 verdenshjørner, for der er altid nogen der helt overgår fantasien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...